Veikkauksen Etuasiakkaat ovat voineet saada viime päivien aikana oudon sähköpostiviestin koskien virheellistä tilinumeroa. Voitonmaksutilin numeron kerrotaan olevan virheellinen, lopetettu tai väärää tililajia.

Erikoisessa viestissä kerrotaan lisäksi, että rahansiirrot veikkaus.fi-pelitililtä pankkitilille on estetty. Pelaajia kehotetaan muuttamaan tilitiedot mukaan liitetyn linkin kautta.

Huoli pois: kyseessä ei ole huijaus, vaan virhe liittyy uudistuneen Veikkauksen verkkopalveluiden 4. huhtikuuta tapahtuneeseen yhdistämiseen. Vuoden alusta Fintoto, RAY ja Veikkauksen rahapelitoiminnot yhdistyivät yhden nimen alle, mikä koskee nyt myös it-järjestelmiä.

Järjestelmien yhdistämisen seurauksena käyttäjien pelitileille on palautettu ne tilit, jotka ovat olleet alun perin Veikkauksen järjestelmissä.

Mikäli olet vuosien varrella muuttanut voitonmaksutiliäsi esimerkiksi toiseen pankkiin, nämä muutokset ovat nyt nollautuneet. Ongelmia voi olla tiedossa myös, jos olet käyttänyt vuosien varrella useita eri palveluita, jotka ovat nyt yhdistyneet.

Veikkauksen asiakaspalvelijan mukaan kyseisiä tapauksia on ollut viime päivinä useita. Voitonmaksutilejä ei voi olla useampia. Kaikissa palveluissa yhteiseksi voitonmaksutiliksi on siis merkitty Veikkauksen tiedoissa ollut tili.

Omassa tapauksessani tilinluontipäiväksi oli merkitty 3.4.2017. Kyseinen tili on lopetettu jo vuosia sitten, eikä tilinumero tuntunut äkkiseltään lainkaan tutulta. Hämmennystä lisäsi myös se, että asiakaspalvelusta lähetetyssä sähköpostissa ei mainittu sanallakaan ongelman varsinaista aiheuttajaa, järjestelmäuudistusta.

Pelaajia kehotetaan vaihtamaan tilinumeronsa ja ilmoittamaan asiasta joko asiakaspalveluun tai lähimpään Veikkauksen pelisaliin.