Netflix aikoo käyttää hulppeat 7 miljardia dollaria vuoden 2018 sisältöpalveluihin. Kaikki sisältöpalveluista aiheutuvat kustannukset katetaan kassavirrasta, sisältöpomo Ted Sarandos lupaa.

Vuonna 2016 Netflix panosti sisältöihinsä viisi miljardia dollaria. Tänä vuonna summaa kasvatettiin miljardilla, mutta ensi vuodeksi onkin luvassa melkoinen seitsemän miljardin satsaus, Neowin kirjoittaa.

Sarandos kehaisee, että kaikki sisältöpanostuksesta aiheutuvat kustannukset katetaan palvelun keräämistä tuloista, kuten asiakkailta kerätyistä kuukausimaksuista.

Sarandosin mukaan ylivoimaisesti suurin osa Netflixin ensi vuodenkin sisällöstä lisensoidaan kuitenkin talon ulkopuolelta, mutta yhtiön tavoitteena on tulevaisuudessa sisällön tasainen jakautuminen. Toinen puoli sisällöistä hankitaan talon ulkopuolelta, toinen taas tuotetaan itse.

Sarandos myös paljastaa, että Länsi-Euroopassa pyyhkii hyvin. Palvelun varsinainen rahasampo ei kuitenkaan ole Kiina vaan latinalainen Amerikka.