Yhdysvalloista Suomeen levinnyt Black friday -ostospäivä on tuonut mukanaan ison kasan tarjouksia niin verkkokauppoihin kuin kivijalkaliikkeisiinkin. Perinteisesti on ajateltu, että nettikaupasta ostaminen on helppoa ja nopeaa, mutta tarjoushaukkojen rynnätessä verkkokauppaan saattaa tilanne muuttua.

Niin kävi ainakin Gigantin avatessa Black friday -myyntinsä verkossa torstai-iltana 22.00.

Välittömästi iltakymmenen jälkeen tehty ostoyritys vaikutti aluksi onnistuvan, mutta kun ostoskorista olisi pitänyt siirtyä kassalle, oli edessä jonotusruutu, joka jäi lataamaan itseään alusta uudelleen yli kahdeksikymmeneksi minuutiksi.

Vielä aamuyöstä kahden ja kolmen välillä älypuhelimella tehty uusi yritys jäi samaan tilanteeseen.

Aamuyhdeksän jälkeen Helsingin keskustan Forumin liikkeessä puolestaan ei pahemmin jonoa ollut. Hyllystä käteen löytynyt Chromecast Ultra oli onnellisesti kassissa kuitin kanssa kahden minuutin jonotuksen jälkeen.