Tuusulalainen perheenisä kertoo Iltalehdelle odottaneensa poikansa Asus-tietokoneen laturia saapuvaksi kaksi kuukautta, kertoo Iltalehti. Vuoden vanhan koneen laturi oli hajonnut, jonka jälkeen lukijalle oli jälleenmyynnistä kerrottu, että se tulee lähettää suoraan Asukselle.

Laturi saapui Asukselle ennen joulua. Firma totesi, että vaurio on itse aiheutettu, joten laturia ei voida takuun puitteissa vaihtaa. Asuksen tiedotuksesta kerrotaan, että asiakkaalle ehdotettiin laitteen vaihtoa uuteen normaalikustannusten puitteissa vuoden alussa.

”Sain kirjeen, jossa todettiin, että kustannukset olisivat noin 50 euroa, jos otan uuden laturin. Jos en halua laturia takaisin, joutuisin maksamaan 17 euroa”, lukija kertoo Iltalehdelle.

Asuksen mukaan uusi laturi oli laitettu miehen luvalla tilaukseen 16. tammikuuta.

”Valitettavasti johtuen sesonkimyynnistä, tuotteiden varastomäärät olivat vähäisiä. Jouduimme tilaamaan uuden laturin Taiwanista. Normaalisti laturia on varastossamme. Asiakkaalle on ilmoitettu tästä”, Asus kommentoi Iltalehdelle sähköpostin välityksellä.

Koneen omistajan mukaan hänelle kerrottiin, että uusi laturi tilataan Taiwanista, mutta mitään syytä tähän ei annettu, eikä toimitusajasta kerrottu. Hänen mukaansa poika ei ole voinut käyttää konetta koulutehtäviinsä yli kahteen kuukauteen.

”Kaksi kuukautta on kohtuuton aika uuden laturin odottelulle. Olen kysellyt aktiivisesti, missä laturi mahtaa olla menossa, mutta vastauksia ei ole asiakaspalvelusta kuulunut”, lukija kertoo.

Asuksen mukaan se sai laturin tämän viikon alussa. Laturia ei ole voitu lähettää, sillä siitä ei ole saatu maksusuoritusta.

”Puhuin perjantaina asiakaspalvelun kanssa ja minulle luvattiin soittaa perään. Soittoa ei kuitenkaan kuulunut. Soitin viime tiistaina uudelleen asiakaspalveluun, mutta sieltä ei kerrottu mitään, että laturi olisi tullut Asukselle. Kukaan ei myöskään kehottanut maksamaan laskua.”

Asus pahoittelee viestissään pitkää toimitusaikaa ja kertoo Iltalehdelle lähettäneensä laturin torstaina lukijalle ilman kuluja. Asus kuitenkin huomauttaa, että itse palvelutapaus on alkanut 16.1., kun asiakas on hyväksynyt uuden laturin tilaamisen.

”Helpointa olisi ollut mennä suoraan kauppaan ostamaan uusi laturi”, lukija toteaa.

Lähde: Iltalehti