Ihmiset toivovat paradoksaalisesti, että heidän älykellonsa eivät muistuttaisi älykelloja. Elisan laiteliiketoiminnan johtaja Ville Valkaman havaintojen mukaan erityisesti se, että älykellot muistuttavat yhä enemmän perinteisiä kelloja, on nostanut laitteiden kysyntää.

Lue koko artikkeli älykellon paradoksista tästä linkistä.

Myös älykellon ja urheilukellon välinen ero voi tuntua kuluttajasta hämärältä, sillä suurin osa ominaisuuksista on tarjolla molemmissa laitteissa. Kuitenkin pari selkeää eroa tekevät selväksi sen, onko kello tehty erityisellä urheilukärjellä.

Luonnollisesti kellojen valmistajat haluavat brändätä kellonsa siten, että ne luovat tietyn kuvan niiden käytöstä ja käyttäjistä. Esimerkiksi Suunto haluaa luoda laitteistaan seikkailullisen mielikuvan.

Kuitenkin laitteiden välillä on myös todellisia eroja, esimerkiksi käyttöjärjestelmän filosofiassa sekä materiaalivalinnoista.

Lue koko artikkeli älykellojen ja urheilukellojen välisistä eroista täältä.