Amerikkalainen laitevalmistaja BLU on viimein avannut sanaisen arkkunsa yhtiön julkaiseman Android-päivityksen aiheuttamista ongelmista. Ongelmasta kärsiviä kehotetaan olemaan yhteydessä valmistajaan. Hätiköineille on luvassa pelkkiä huonoja uutisia.

Kirjoitimme aiemmin BLU:n käyttäjilleen julkaisemasta Android-päivityksestä, joka muutti Life One X2 -älypuhelimet verkonpainoiksi. Päivityksen asennuksen jälkeen puhelin jäi jumiin sisäänkirjautumisruutuun, eikä hyväksynyt syötettyä pin-koodia.

Viikonlopun hiljaiselon jälkeen BLU tiedottaa Twitterissä, että ongelmasta kärsivät voivat olla yhteydessä käyttäjätukeen sähköpostitse. Yhtiö tarjoaa ohjelmistopäivityksen, jonka pitäisi korjata sisäänkirjautumisongelma ja palauttaa laite takaisin käyttökuntoon.

BLU kuitenkin muistuttaa, että korjaus koskee vain niitä käyttäjiä, jotka eivät palauttaneet laitetta tehdasasetuksille eivätkä ylittäneet pin-koodin sallittuja uudelleensyöttökertoja.

Todennäköisesti hyvin harva ehti hädissään palauttaa laitteen tehdasasetuksille, mutta mikäli tarve päästä sisään laitteelle oli kova, saattoi pin-koodien sallitut syöttökerrat ylittyä roimastikin, Neowin huomauttaa.

Urgent: Life One X2 Lock Software Fix! 1/1

If your Life One X2 was updated & experienced an issue with a password lock, send us an email at escalations@bluproducts.com.

— BLU Products (@BLU_Products) 4. joulukuuta 2017

Urgent: Life One X2 Lock Software Fix! 2/2

We will provide you with the software update that resolves the issue and grants you access to your device.

Note: This fix is only for users which haven’t yet done a Factory Reset or exceeded the amount of pin attempts.

— BLU Products (@BLU_Products) 4. joulukuuta 2017