Nyt Apple on sijoittanut Torontossa mainostaulunsa paikkaan, joka tuskin on sattumaa. Kyseessä vaikuttaisi olevan piikki Googlen suuntaan, kirjoittaa Business Insider.

Jättikokoisessa mainostaulussa lukee ”We’re in the business of staying out of yours”. Vapaasti suomennettuna tämä tarkoittaa, ettei Apple itsensä mukaan tee rahaa tarkkailemalla ja kyttäämällä sitä, mitä käyttäjät Apple-laitteillaan ja Applen palveluissa puuhaavat.

Mainostaulu sijaitsee aivan Sidewalk Labsin konttorin vieressä. Kyseessä on älykaupunkeja suunnitteleva Alphabetin tytäryhtiö, jonka suunnitelmat ovat herättäneet paljon huolta ihmisten yksityisyydensuojasta. Alphabet on virallisesti Googlen emoyhtiö, josta kuitenkin usein puhutaan Googlena.

Monet ovat ikuistaneet Sidewalk Labsin toimiston ja Applen mainostaulun samaan kuvaan sosiaalisessa mediassa.

Sidewalk Labsin suunnitelmissa on asentaa kaupungille antureita, joilla tarkkailtaisiin ihmisten liikkeitä ja käyttäytymistä.

Apple järjesti vastaavan mainostempauksen aiemmin tänä vuonna CES-teknologiamessujen aikaan. ”Hey Google” -tekstein varustettuja junia kiidättävän raiteen viereen oli pystytetty kyltti, joka ilmoitti iPhonen datan pysyvä käyttäjän hallussa (What happens on your iPhone, stays on your iPhone).