Applen tekninen puhelintuki on yhä vertaansa vailla, selviää Laptop Magin tekemästä selvityksestä.

Vaikka Macbook-tietokoneiden suosio on laskussa, eivät kilpailijat silti pääse lähellekään Applen teknisen tuen toteutusta, selviää Laptop Magin tekemästä asiakastyytyväisyystutkimuksesta.

Tutkimuksen mukaan Applen palvelu oli nopeinta ja perusteellisinta. Tulokset perustuvat tosielämän testiin, jossa toimittajat soittavat jokaisen suurimman laitevalmistajan tekniseen tukeen sekä kokeilevat näiden tarjoamaa chat-asiakastukea, Bgr kirjoittaa.

Testissä jaetut pisteet perustuvat asiakaspalvelutapahtuman nopeuteen sekä kattavuuteen. Yksittäisistä osa-aluepisteistä muodostuu kokonaisarvosana.

Apple voitti testin varsin selvin luvuin 93/100. Keskimääräinen puhelun kesto oli vain kuusi minuuttia. Laptop Magin mukaan Apple tarjoaa edelleen alan parasta puhelintukea, vuosi toisensa jälkeen. Yhtiön verkkosivut sekä mobiilisovellus on täynnä yksityiskohtaisia ongelmanratkaisuohjeita, minkä lisäksi Applen asiakaspalvelijat ovat asiantuntevia ja ystävällisiä. Apple vastaa asiakkaidensa ongelmiin myös Twitterissä.

Ainoa kritiikin aihe oli Applen edustajien toisinainen tietämättömyys uusien ominaisuuksien suhteen. Bgr kuitenkin muistuttaa tämän olevan ymmärrettävää, sillä yhtiön asiantuntijoiden vastuualueisiin kuuluu muutakin kuin pelkkä laitetuki.

Hieman yllättäen kehnosta asiakaspalvelusta aiemmin kritisoitu Acer kiilasi Laptop Magin tutkimuksen toiselle sijalle. Se keräsi pisteitä yhteensä 88. Lenovo ja Microsoft löytyvät seuraavilta sijoilta Asuksen, Samsungin sekä MSI:n pitäessä perää.

Päivitys 14.3. klo 11:11: Macbookien suosion laskulle ei löydy selvää tilastollista näyttöä toisin kuin jutussa virheellisesti mainitaan.