Applen App Storen kautta ladattavat sovellukset eivät enää saa mainostaa hintatietoa otsikossa.

Vastaisuudessa kiellettyjen listalla olisi esimerkiksi sovellus, jonka nimi olisi ”Ilmaisia taustakuvia”. Sovelluksen nimen tulee olla kuvaava, mutta hintatiedot täytyy piilottaa. Jos sovelluksen halpaa hintaa halutaan hehkuttaa, tulee se tehdä vastaisuudessa kuvauksessa.

Sovelluskehittäjä, joka vastaisuudessa tarjoaa Applen sovelluskauppaan sovellusta, jonka nimessä mainitaan esimerkiksi ”free” (ilmainen), johtaa automaattisesti hylkäykseen sekä ohjeistavaan tiedotteeseen, jossa opastetaan sovelluskehittäjiä nimeämään sovelluksensa Applen uusien sääntöjen mukaisesti.

Sovelluksen nimessä ei saa olla minkäänlaisia vihjauksia sen hintaan tai siihen, onko sovellus tällä hetkellä saatavilla esimerkiksi alennettuun hintaan. Hinta ei saa käydä ilmi myöskään sovelluksen kuvakaappauksesta.

Toistaiseksi on epäselvää, koska Applen uudet käytännöt tulevat voimaan ja miten ne vaikuttavat sovelluskaupasta jo löytyviin sovelluksiin. Esimerkiksi Googlen iOS-käyttöjärjestelmälle saatava Drive-sovellus löytyy kaupasta edelleen nimellä ”Google Drive – free online storage”, The Verge huomauttaa.