Analytiikkayhtiö Sensor Towerin mukaan Apple kahmi joulupäivän sovellusostoista 173 miljoonaa euroa, mikä on peräti 18 prosenttia enemmän kuin vuonna 2018, kirjoittaa 9to5Mac.

Google Play Storessa kulutettiin joulupäivänä puolestaan 75 miljoonaa euroa, jossa on kasvua viime vuodesta vajaat 3 prosenttia.

Applen App Store haukkasi siis kokonaiskakusta noin 70 prosenttia ja lisäksi kasvoi pahinta kilpailijaansa huomattavasti nopeammin.

Kuten arvata saattaa, leijonanosa sovelluskaupoissa käytetystä rahasta upposi erilaisiin peleihin, Pelikategoriassa tehtiin ostoja yhteensä 210 miljoonan dollarin arvosta.

Joulun ja uudenvuodenpäivän välillä sovelluskaupoissa palaa roppakaupalla rahaa, kun lahjakääreistä on availtu jouluna niin uusia laitteita kuin lahjakortteja sovelluskauppoihin. Sensor Towerin mukaan App Storessa olisi tehty ostoksia joulupäivän ja vuodenvaihteen välillä jopa 1,1 miljardin euron edestä.