Hintaopas-palvelua verkossa pitävän firman maajohtaja Liisa Matinvesi-Bassett sanoo tiedotteessa, että kiinalaislähtöinen sinkkupäivä eli Singles’ Day näkyi Suomessakin jo viime vuonna. Sen sanotaan nousseen maailman mittakaavassa jo suuremmaksi ostoshulinaksi kuin Black Friday.

Liisa Matinvesi-Bassett varoittaa kuitenkin, että ostajan kannattaa pitää päänsä kylmänä:

”Toisin kuin luullaan, kaikki tuotteet eivät ole halvempia marraskuun kovina tarjouspäivinä. Esimerkiksi viime vuoden sinkkupäivänä sadan suosituimman tuotteen listalla hinta nousi jopa 19 prosentilla tuotteista. Black Fridayn luku on vielä suurempi.”

Hän neuvookin, että parhaita tarjouksia metsästäessään on syytä katsoa nimeen omaan tuotteiden hintoja, ei alennusprosentteja.

Lue myös: Black Friday houkuttelee huijareita – 92% alennus voi käydä kalliiksi

Black Friday on marraskuun lopussa, tämän vuoden sinkkupäivä ensi sunnuntaina.

Lähde: Tivi