Facebookilla meni herne nenään, kun Apple ilmoitti uuden iOS 14.5 -järjestelmäpäivityksen antavan käyttäjälle vallan valita, saavatko yksittäiset sovellukset kerätä käyttäjädataa vai eivät. Facebookin liiketoiminta kun perustuu pitkälti mainosten kohdentamiseen juurikin käyttäjän käytöksen perusteella.

Somejätti on haastamassa Applea oikeuteen kilpailua rajoittavasta toiminnasta, minkä lisäksi se on nyt lanseerannut aiheeseen liittyvän mainoskampanjan, kirjoittaa GSM Arena. Minuutin pituisessa videomainoksessa Facebook painottaa toimivansa pienyritysten asialla. Samaa tulokulmaa se on käyttänyt aiemminkin Applea kritisoidessaan sanoen kohdennetun mainonnan takaavan tuloja koronan lannistamille pikkufirmoille.

Video ei selvästikään ole saanut kovin suotuisaa vastaanottoa katsojilta. YouTubessa sillä on monin verroin enemmän alapeukkuja kuin tykkäyksiä, minkä lisäksi videon kommentointi on kytketty pois päältä.