Facebook ei enää usko Lasson menestykseen. Sovellus julkaistiin TikTokin kilpailijaksi vuonna 2018. Lasso varoitti käyttäjiään, että sovellus suljetaan heinäkuun 10. päivä, kertoo TechCrunch.

Sovelluksen piti olla Facebookin ratkaisu TikTokin keräämään suosioon nuorten keskuudessa sekä Kiinassa että länsimaissa. Käyttäjät pystyivät kuvaamaan enintään 15 sekunnin videoita, joiden ääniraidaksi sai valita kuuluisia kappaleita.

Helmikuusta lähtien Lasso oli saatavilla Kolumbiassa, Meksikossa, Yhdysvalloissa, Argentiinassa, Chilessä, Perussa, Panamassa, Costa Ricassa, El Salvadorissa, Ecuadorissa ja Uruguayssa. Aiemmin tänä vuonna Facebook lisäsi tuen hindille sovelluksessa, mikä viittaa siihen, että yhtiöllä oli suunnitelmissa julkaista Lasso Intiassa.

Lasso lopetetaan juuri kun Facebook on julkaisemassa uuden TikTok-kilpailijansa Instagram Reelsin. Ei ole varmuutta, että miksi Facebook ei tuonut Lassoa muihin maihin. Sovelluksen kehitys oli kuitenkin ongelmallista alusta asti, sillä kehityksen johtaja Brady Voss lähti Facebookilta sovelluksen julkaisun jälkeen.