Facebook esitteli ”Playable Ads” -konseptin, jossa palvelun käyttäjä voi kokeilla mobiilipeliä ennen ostopäätöstä, Mashable kirjoittaa.

Facebook toivoo ominaisuuden houkuttelevan erityisesti mobiilipelikehittäjiä, kuten Rovio tai kasinopeleistä tuttu Bagelcode, jotka ovat saaneet jo maistiaisia konseptin toimivuudesta kasvaneiden tulovirtojen muodossa.

Tarkoituksena on, että tylsien videomainosten katselun sijaan käyttäjät voivat osallistua toimintaan tekemällä mainoksista entistä interaktiivisempia. Käyttäjien ei tarvitse mobiilipeliä pelatakseen edes poistua Facebookista tai ladata erillistä asennuspakettia.

Kehittäjille tämä tuo erinäisiä etuja. Facebookin uuden ominaisuuden avulla pelikehittäjät saavuttavat paremmin peleistään kiinnostuneet käyttäjät, jotka saattavat peliä kokeiltuaan päätyä ostamaan sen tai tekemään sovelluksen sisäisiä ostoksia.

Facebook puolestaan hyötyy vaihtokaupasta mainostulojen kasvaessa, Mashable huomauttaa.