Ars Technican mukaan Epic Games Store ottaisi myydyistä peleistä, lisäsisällöstä ja liikevaihdosta vain 12 prosentin siivun päältä, siinä missä Valven omistama Steam ottaa 30%.

”Olemme itsekin kehittäjiä, joten olemme aina halunneet pelikaupan jossa liikevaihto jaetaan reilusti, ja joka antaa suoran kosketuksen asiakkaisiimme”, hehkuu Epicin perustaja ja toimitusjohtaja Tim Sweeney.

”Nyt kun olemme tällaisen pelikaupan kehittäneet, ja kun Fortnite on löytänyt valtavan pc-pelaajien yleisön, pyrimme avaamaan kaupan kaikille kehittäjille.”

Epic ei paljasta vielä tarkkaa päivää milloin Epic Games Store julkaistaan, tai mitä pelejä sillä on julkaisuhetkellä tarjota. Sweeneyn mukaan kauppa avataan kuitenkin pian.

Sweeney sanoo, että Epic Games Store aloittaa pienestä, ja joskus se myös rahoittaa kehittäjiä vastineeksi siitä, että peli julkaistaan vain Epicin kaupan kautta.

Toisin kuin pelinsä algoritmien avulla syynäävän Steamin kohdalla, Epicin laadunvalvonta hoidetaan käsin. Se myös keskittyy pitkälti tekniseen puoleen ja yleiseen laatuun. ”Vain aikuisille suunnattua sisältöä lukuun ottamatta emme aio valikoida pelejä kehittäjien luovien tai taiteellisten ilmaisujen perusteella”, Sweeney tarkentaa.