Googlen aiemmin G Suitena tunnetut ohjelmistot muuttuivat lokakuussa Google Workspace -brändin alle. Nimen lisäksi muuttuivat myös lisenssit.

Google Workspacessa viestintä, dokumenttien editointi ja videopuhelut muodostavat yhtenäisen käyttökokemuksen.

Google Worspace sisältää monille tuttuja ohjelmistoja, kuten Gmail, Kalenteri, Meet, Chat, Drive, Docs, Sheets, Slides, Forms ja Sites.

Uudistuksen myötä vanhat G Suite -lisenssit muuttuvat uusiksi Google Workspace -lisensseiksi, joita ovat pienille ja keskisuurille -yrityksille suunnatut Business Starter, Business Standard ja Business Plus sekä suuremmille yrityksille suunnatut Enterprise Frontline, Essentials, Enterprise Standard ja Enterprise Plus.

Business Starter korvaa entisen Basic-tason ja Enterprise-tason lisenssit siirtyvät korkeimman tason Enterprise Plus -lisensseiksi.

Uudet lisenssit eivät ole yksi yhteen vanhojen G Suite -lisenssien kanssa, ja myös niiden hinnoittelu on muuttunut.

Organisaatioille uudet Google Workspace -lisenssit tulevat voimaan heidän nykyisen G Suiten sopimuskauden päättyessä. Kaikki sopimuskaudet tammikuun 15. päivän jälkeen uusiutuvat automaattisesti uusille lisenssimalleille.