Valven katsotaan pettäneen monet pelaajat, kun yhtiö on pitänyt radiohiljaisuutta tarinavetoisen Half-Life 2 -räiskintäpelin jatkon suhteen. Half-Life 2:n tarinan katsotaan jääneen pahasti kesken. Tarina oli kuitenkin tarkoitus viedä päätökseen Half-Life 2: Episode 3:n myötä, ja projektille oli jo määritelty julkaisupäivämääräkin.

Half-Life -pelejä aiemmin käsikirjoittanut Marc Laidlaw on julkaissut blogikirjoituksen, jossa hän paljastaa miten Half-Life 2: Episoden 3:n olisi pitänyt viedä Gordon Freemanin tarina ainakin väliaikaiseen päätökseen. Tiedossa ei ole, onko Laidlaw’n julkaisema tarina pelin virallinen juonikuvio, vai onko kyseessä miehen oma näkemys, Softpedia kirjoittaa.

Onnellista loppua odottaneet joutuvat kuitenkin pettymään. Softpedia kuvailee Half-Life 2:n lopullista päätöstä ”katkeransuloiseksi”, mutta ovi jatkolle jätetään avoimeksi. Blogikirjoituksen lopussa Laidlaw’n oletetaan lähettävän vielä terveisiä Valvelle.

Laidlaw’n mukaan hän ei enää tunnista vanhaa työnantajaansa. Hän kuvailee olevansa pettynyt Valven toimintaan.

Half-Life 2: Episode 3:lle oli jo vuonna 2007 määritelty julkaisupäivä, mutta projekti ei koskaan nähnyt päivänvaloa. Toisaalta sitä ei myöskään koskaan hyllytetty, mikä voi tarkoittaa sitä, että Valve työstää kolmatta osaa Half-Life 2:n tarinaan parhaillaan, Softpedia huomauttaa.

Half-Life 2:n julkaisun jälkeen Valve ilmoitti siirtyvänsä episodipohjaiseen julkaisutapaan. Valve perusteli päätöstä sillä, että pelaajat saavat lisää pelattavaa huomattavasti nopeammalla syötöllä. Lupaus kuitenkin vesitettiin. Lyhyitä Half-Life 2:n jatkoepisodeja jouduttiin odottamaan monen mielestä aivan liian kauan, minkä lisäksi Episode 2:n päätös jätti pelisarjan tarinan ärsyttävään cliffhangeriin.