Amazon päivitti tammikuussa shoppailusovelluksensa kuvakkeen. Uudessa sovelluskuvakkeessa oli pahvinruskea tausta, keskellä Amazonin nuolilogo ja yläreunassa ikään kuin paketin kulman yli repäisty teipinpätkä.

Joillekin ihmisille uudistettu logo toi mieleen Hitlerin ”hammasharjaviikset”, kirjoittaa Fast Company. Moni onkin alkuvuoden aikana päivitellyt asiaa Twitterissä.

Nyt Amazon on kuitenkin päätynyt muokkaamaan Hitlerin viiksiä muistuttavaa sovelluskuvakettaan, uutisoi The Verge. Logon yläreunan teippi on muutettu tasareunaiseksi ja kulmasta taitetuksi, ilmeisesti viiksiassosiaation välttämiseksi.

Amazon on kommentoinut kuvakemuunnosta vain hyvin yleisellä tasolla, lainkaan Hitleriä mainitsematta: ”Amazon etsii aina uusia tapoja asiakkaidensa ilahduttamiseksi. Suunnittelimme uuden logon herättämään innostusta ja iloa asiakkaissa, kun he aloittavat puhelimellaan ostosten tekemisen.”