HP-koneiden omistajat ovat raportoineet vakavista ongelmista viimeisimmän Windows 10 -päivityksen asennuksen jälkeen.

Laitteet ovat kaatuneet siniseen kuolemanruutuun ja siirtyneet uudelleenkäynnistyssilmukkaan, joka päättyy aina uuteen siniseen kuolemanruutuun ja alkaa jälleen alusta.

Virheilmoitus kuuluu ”KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED”, ja se liittyy Windows 10:n kohtaamaan kriittiseen virheeseen tai kernel-tason ohjelmaan, joka yrittää luoda sellaista poikkeusta jota Windowsin virhevahti ei osaa tulkita, Windows Latest kirjoittaa.

HP:n Japanin osaston asiakaspalvelu syyttää ongelmista puolestaan viallista Windows 10 -päivitystä ja suosittelee häirikköpäivityksen poistamista, mikä voi olla hieman hankalaa, jos laite on jäänyt uudelleenkäynnistyskierteeseen. Käyttäjien mukaan edes Windowsin virheensietotilaan käynnistäminen ei auta ongelmaan.

Ratkaisuksi ehdotetaan Windows Defender -tietoturvaohjelmiston kytkemistä pois päältä ja muutosta Windowsin rekisteriin. Se on kuitenkin sellainen temppu, jota ei suositella tavallisille käyttäjille. Mikäli kärsit ongelmasta ja koet osaamisesi riittävän, englanninkieliset ohjeet ovat tarjolla täällä.