Sellaiset mainokset nimittäin kuluttavat enemmän akkua ja nettikaistaa, BuzzFeed raportoi.

Käyttäjät valittivat Android-sovellusten tekijöille siitä, että sovellus kuluttaa ylenmäärin akkua. Selvisi, että mainosverkostoihin on uiskennellut huijareita, jotka ostavat edullisia mainospaikkoja ja kikkailemalla näyttävät niissä videomainoksia.

BuzzFeed selvitti, että mainokset liittyvät OutStream Media -yhtiöön, joka on Aniview’in tytäryhtiö. Aniview vastasi pyörittävänsä itsepalvelualustaa ja että yritys ei ole syypää, mutta BuzzFeedin artikkelista syntyy kuva, että Aniview’n toiminta vaikuttaa hämärältä.

In-banner video ads -taktiikkaa käytetään niin sovellusten käyttäjien kuin mainosverkoston pyörittäjienkin huijaamiseen. BuzzFeedin haastattelemat mainosalan osaajat sanoivat, että he näkevät joka kuukausi kymmenien miljoonien dollarien edestä tällaisia mainoksia. Yhteensä tänä vuonna mainosalan rahoja uskotaan päätyvän huijarien taskuihin 20 miljardin dollarin edestä.