The Register kirjoittaa nettilomakkeessa olevasta kämmistä, jonka vuoksi Chipotle-ketjulta on jäänyt saamatta mahdollisesti 4,4 miljoonaa dollaria vuodessa. Asian on havainnut ja tuonut julki Cloud Four -yhtiön perustaja ja sovelluskehittäjä Jason Grigsby.

Miehen mukaan Chipotlen nettilomakkeessa on javascipt-virhe, jonka vuoksi ostostapahtumat voivat jäädä kesken. Jos lomakkeen täyttämisessä käyttää selaimen automaattisen täytön ominaisuutta, järjestelmä kompastuu luottokortin voimassaoloaikaan.

Automaattitäyttö yrittää tarjota kokonaista vuosilukua, mutta virheellisen javascript-määrityksen takia järjestelmä ottaa vastaan vain luvun kaksi ensimmäistä numeroa. Tämän vuoksi tilaus ei mene läpi. Jos asiakas syöttää luottokorttitiedot itse, ongelmaa ei ole.

Grigsby arvelee, että bugin korjaaminen voisi tuoda puolen prosentin myynninlisäyksen Chipotlen liikevaihtoon. Chipotlen keskimääräisen ostoksen arvon huomioiden Grigsby laskeskeli, että yhtiö on mahdollisesti menettänyt 4,4 miljoonaa dollaria.

”Tällaisia ongelmia sivustoilla on usein automaattitäytön kanssa. Otin Chipotlen vain esimerkiksi, koska se on kertonut tietoja, joiden avulla menetyksiä voi arvailla”, Jason Grigsby sanoo.