Denuvon tutkimusten mukaan kaksi ensimmäistä viikkoa ovat pelimyynnin kannalta ne kriittisimmät. 80 prosenttia myynnistä tapahtuu kahden ensimmäisen viikon aikana, ja jopa 50 prosenttia ensimmäisen neljän päivän sisällä.

Yhtiön mukaan erään tunnetun suuren pelitalon kehittämä urheilupeli ei sisältänyt kopiointisuojausta lainkaan, mistä johtuen sen suojaukset ohitettiin heti ensimmäisenä päivänä.

Denuvon laskelmien mukaan peliä ladattiin kahden ensimmäisen viikon aikana laittomasti peräti 355 664 kertaa. Kaikkiaan tämä tiesi kyseiselle pelitalolle 21 336 283 dollarin mahdollisia menetyksiä, kun otti huomioon sen myyntihinnan.

Kopiointisuojauksen lisääminen peliin ei ole mikään idioottivarma ratkaisu. Myös Denuvo murtuu, vieläpä suhteellisen helposti. Se saattaa kuitenkin tarjota pelikehittäjille juuri riittävän turvan piraattien rynnistykseltä kriittisimmän kahden ensimmäisen viikon ajan, TorrentFreak kirjoittaa.

Aiemmin Denuvo nautti murtamattoman kopiointisuojauksen maineesta. Sittemmin se on joutunut antautumaan useampien eri piraattiryhmittymien käsittelyssä. Nykyään Denuvo markkinoi itseään enemmän ensimmäisten päivien myynnin turvaavana tuotteena, TorrentFreak huomauttaa.

Denuvon omistajavalta Irdetolta huomautetaan, että kopiointisuojauksen käyttö maksaa itsensä takaisin, vaikka sen murtamiseen kuluisi piraateilta vain yksi ainoa päivä. 12 prosenttia AAA-tason pelin laittomista latauksista tapahtuu ensimmäisen vuorokauden aikana siitä, kun murrettu versio ilmestyy ladattavaksi vertaisverkkoon.