Kauppaketju Gigantti kertoo lyöneensä perjantain myynnissä jälleen uusia ennätyksiä. Black Friday -päivän myynti oli Gigantissa 24,5 miljoonaa euroa. Nettimyynti kasvoi 24 prosenttia verrattuna edellisen vuoden tarjouspäivään.

Tämän vuoden Black Friday -suosikkeja olivat Suomessa isotuumaiset televisiot, puhelimet, kuulokkeet, pyykinpesukoneet, pelikonsolit, pelit ja sähköhammasharjat.

"Tämän vuoden ehdoton hittituote oli 65-tuumainen televisio. Ne myytiin loppuun suurista eristä huolimatta sekä verkkokaupassa että myymälöissä", Gigantin toimitusjohtaja Trygve Hillesland toteaa.

Gigantin nettikaupassa ensimmäisen tunnin myynti yli kaksinkertaistui viimevuotiseen verrattuna. Gigantin sivuilla oli ylipäätään merkittävästi enemmän kävijöitä viime vuoteen verrattuna.

Black Friday -myynti on kasvanut vuosi vuodelta. Gigantti oli mukana ostospäivässä ensimmäistä kertaa vuonna 2015, jolloin myynti Suomessa oli 10,4 miljoonaa euroa. Vuonna 2016 suomalaiset ostivat Gigantista Black Friday -päivänä yli 17 miljoonalla eurolla ja viime vuonna 21,3 miljoonalla eurolla.