Facebookin omistama palvelu on kutsunut joukon valkohattuhakkereita eli tietoturvatutkijoita testaamaan Checkout-ominaisuutta ennen kuin se julkistetaan Yhdysvaltoja pidemmälle.

CNN kertoo, että maaliskuussa julkaistu ominaisuus mahdollistaa tuotteiden ostamisen valikoiduilta brändeiltä, kuten H&M:ltä ja Nikeltä, ilman Instagramista poistumista.

Instagramin mukaan Checkoutilla maksujen tekeminen on turvallisia ja toteutettu PayPalin kanssa yhteistyössä. Asiakkaiden maksutietoja ei jaeta tavaroita myyvien yritysten kanssa.

Facebook maksoi bugipalkkioita vuonna 2018 yli 1,1 miljoonaa dollaria tietoturvatutkijoille. Yhtiö on päästänyt valikoidun joukon testaajia myös kokeilemaan Facebookin uusittua designia, joka on määrä lanseerata vielä myöhemmin tämän vuoden aikana F8-kehittäjätapahtuman yhteydessä.

Lähde: Tivi