Virallisesti Apple ei ole uutispalvelunsa tilaajamääristä tiedottanut. Asiasta perillä olevat henkilöt kuitenkin kertovat CNBC:lle, ettei News+ ole onnistunut ensimmäisen 48 tunnin akana kerättyjen 200 000 tilaajan jälkeen kasvamaan juuri lainkaan.

Uutispalvelun suosio on siis jäänyt todella vaisuksi. Vertailukohtana voidaan tarkastella esimerkiksi vuonna 2015 julkaistua Apple Music -musiikkipalvelua, joka oli kerännyt kesään 2019 mennessä peräti 60 miljoonaa tilaajaa.

News+ on tilausmallilla toimiva palvelu, joka tarjoaa pääsyn satojen lehtien sisältöihin 10 dollarin kuukausihintaan. Palvelu toimii tällä hetkellä virallisesti ainoastaan Yhdysvalloissa, Britanniassa, Kanadassa ja Australiassa – muualla käyttö vaatii erillistä kikkailua.

Apple ottaa palvelun kautta syntyvästä liikevaihdosta puolet itselleen, loput menevät sisältöä tuottaville mediayhtiöille. Eräs julkaisija kertoo pettyneensä pahoin News+:n tuottoihin, jotka ovat olleet noin 20 000–30 000 dollaria kuukaudessa.

Myöskään Applen leirissä News+:n menestys on tuskin kirvoittanut riemunkiljahduksia. Bloomberg kirjoittaa, että Apple olisi yhdistämässä useita palveluitaan yhden tilauksen alle. Samaan pakettiin tungettaisiin Yhdysvalloissa 10 dollarin hintaiset Apple Music ja News+ sekä 5 dollaria maksava Apple TV+.

Bloombergin mukaan tavoitteena olisi kasvattaa tilaajamääriä yhdistämällä palveluita, jotka eivät yksinään välttämättä saa kuluttajia raottamaan lompakoitaan. Muun muassa Amazon Prime on hyvä esimerkki tällaisen strategian onnistuneesta toteutuksesta.