Super Bowl on yksi Yhdysvaltain tärkeimmistä urheilutapahtumista. Amerikkalaisen jalkapalloliigan finaalit keräävät miljoonia ja taas miljoonia katsojia, ja rahavirrat Super Bowlin ympärillä ovat massiivisia.

Tapahtuman tauoilla nähdään näyttäviä mainoksia, ja koska ottelua katsovat ihan kaikki amerikkalaiset, mainokset myös tavoittavat kaikki amerikkalaiset. Tämän vuoksi Super Bowlin tauoilla esitetyistä mainoksista maksetaan myös pitkä penni.

Tyypillisesti mainontaan lähtevät vain esimerkiksi isot elokuvastudiot tai autovalmistajat.

The Verge kertoo, että tällä kertaa myös Reddit osti mainostilaa. Se käytti koko markkinointibudjettinsa ostaakseen viisi sekuntia mainosaikaa voidakseen ilkkua Wallstreetbets-riehassa takkiinsa saaneille hedge-rahastoille.

Tapausta ei tietenkään mainita suoraan nimeltä, mutta sanavalinnat eivät jätä mitään epäselvää. Teksti aloitetaan kertomalla miten kallista isoissa otteluissa mainostaminen on sanakolmikolla ”big game spots”, mikä osoittaa suoraan Wallstreetbetsin GameSpot-osakkeiden joukko-ostolla tehtyyn hedge-rahastojen murskaamiseen.

”Altavastaajat voivat tehdä mitä vain, kun he kerääntyvät yhteisen idean ympärille”, mainos sanoi.