Useat Microsoftin pilvipalvelut ovat kärsineet lähipäivinä käyttökatkoista. Noin viikko sitten esimerkiksi Outlook- ja Teams-sovellukset kaatuivat maailmanlaajuisesti.

Ongelmat eivät kuitenkaan ota loppuakseen, sillä Slash Gearin mukaan käyttäjillä on edelleen ongelmia Microsoft 365 -palveluiden käytössä. Käyttökatkon seurauksena Microsoft on nyt alkanut selvittämään laajamittaisen ongelman aiheuttajaa.

”Tutkimme ongelmaa, joka vaikuttaa pääsyyn Microsoft 365 -palveluihin. Käyttäjät saattavat nähdä vaikutuksia Microsoft Teamsissä, Outlookissa, SharePoint Onlinessä, OneDrive for Businessissä sekä Outlook.com:issa”, virallinen Microsoft 365 -Twitter-tili kirjoittaa.

Pian tililtä julkaistiin toinen twiitti, joka paljasti ongelman syyn. Twiitin mukaan tutkimus on osoittanut katkojen johtuvan ”verkon infrastruktuurin muutoksesta” ja ongelmaa on ratkaistu vetämällä tehtyjä muutoksia takaisin.

Slash Gearin mukaan Microsoftin järjestelmänvalvontakeskus ei ole vielä käytettävissä tällä hetkellä, ja on epäselvää, kuinka kauan palvelun täydellinen palautuminen kestää.