Surface-tuotteiden liikevaihto kasvoi kolmannella vuosineljänneksellä 25 prosenttia eli 1,1 miljardiin dollariin. Malliston menestys on Microsoftille tärkeä.

Gartner sanoo, että Surfacen avulla Microsoft kampesi itsensä Acerin ohitse ja kaappasi itselleen 4,1 prosentin osuuden USA:n pc-markkinoista. Yhtiö ylsi siten viidennelle sijalle.

Muualla maailmassa työsarkaa on silti vielä runsaasti jäljellä. Kansainvälisesti Lenovo johtaa kisaa kaikkialla maailmassa, HP tulee hyvänä kakkosena, ja Dell sijoittuu kolmanneksi. IDC:n mukaan neljäntenä on Acer ja viidentenä Apple, kun taas Gartnerin mielestä Apple on neljäs ja Acer viides. Microsoft ei siis yllä kansainväliseen kärkikastiin.

The Vergen mukaan pc-markkinat alkavat vakautua kuuden vuoden luisun jälkeen, ja alkavat näyttää lupaavia kasvun merkkejä.