Yhdysvalloissa ihmiset viettävät tänä vuonna mobiililaitteidensa ääressä aikaa keskimäärin 3 tuntia ja 43 minuuttia, eMarketer arvioi. Televisiota tuijotellaan ennusteen mukaan hieman vähemmän eli 3 tuntia ja 35 minuuttia, uutisoi Log Angeles Times.

Viime vuonna televisio oli mobiililaitteita edellä vielä yhdeksän minuutin verran. Viisi vuotta sitten television ääressä viihdyttiin päivittäin kaksi tuntia pidempään kuin mobiililaitteiden kanssa.

Vuonna 2021 eMarketer ennustaa mobiilin kasvattavan osuuttaan (3 tuntia ja 54 minuuttia) suhteessa televisioon (3 tuntia ja 22 minuuttia) entisestään.

Vuonna 2019 amerikkalaisten ennustetaan käyttävän mobiililaitteitaan ennen kaikkea musiikin, podcastien ja radion kuunteluun (30 % ajasta), sosiaaliseen mediaan (24 %) sekä videoiden katseluun (19 %).

Tutkimusyhtiö Nielsenin mukaan viime vuoden lopulla amerikkalaiset viettivät televisiota katsellen keskimäärin 4 tuntia ja 14 minuuttia päivässä, kun taas mobiililaitteiden äärellä viihdyttiin 3 tunnin ja 14 minuutin verran. Vuoteen 2017 verrattuna television kohdalla oli laskua 11 minuuttia ja mobiililaitteissa 17 minuutin nousu.