Nordea tiedottaa sunnuntaina 22. marraskuuta luvassa olevasta laajasta palvelukatkosta. Syynä ovat tietojärjestelmille tehtävät muutos- ja ylläpitotyöt.

Palvelukatko alkaa lauantain ja sunnuntain välisenä yönä noin klo 1. Korttien osalta katkoksen arvioidaan päättyvän sunnuntai-iltana klo 21. Muissa palveluissa katkon on määrä loppua muutama tunti myöhemmin, noin puolilta öin.

”Kaikkia teknisiä muutos- ja ylläpitotöitä ei voida valitettavasti tehdä ilman vaikutuksia asiakkaisiin. Pahoittelemme katkosta asiakkaillemme koituvaa haittaa ja kehotamme kaikkia varautumaan siihen esimerkiksi tekemällä tarpeelliset hankinnat jo lauantaina ja varaamaan sunnuntaille käteistä rahaa tarpeen mukaan”, Nordean henkilöasiakkaista vastaava johtaja Jani Eloranta toteaa tiedotteessa.

Katkon etenemisestä luvataan ajantasaista tietoa pankin verkkosivuilla, asiointikanavissa ja sosiaalisessa mediassa.

Nordea neuvoo varautumaan katkokseen hoitamalla päivittäiset pankkiasiat sekä sähköistä tunnistautumista vaativat toimenpiteet etukäteen. Korttimaksujen ollessa pois käytöstä voi olla järkevää käydä nostamassa käteistä ennen sunnuntaina. Toisaalta on hyvä huomioida, että koronapandemian vuoksi jotkin kaupat eivät välttämättä hyväksy käteismaksuja.

22.11. klo 01–21 poissa käytöstä olevat palvelut:

  • Käteisen nosto ja tallettaminen automaateilla
  • Käteisen nosto kauppojen kassalta
  • Korttimaksaminen suurelta osin
  • Apple Pay-, Google Pay-, Fitbit- ja Garmin-maksut

22.11. klo 01–24 poissa käytöstä olevat palvelut:

  • Laskunmaksuautomaatit
  • Verkkopankki (henkilö- ja yritysasiakkaat)
  • Mobiilipankki (henkilö- ja yritysasiakkaat)
  • Tunnistautuminen Nordean palveluihin (tunnuslukukortti, tunnuslukulaite, tunnuslukusovellus)
  • Tunnistautuminen Nordean tunnuksilla muiden palveluihin (e-tunniste, esimerkiksi julkisten palveluiden käyttö Nordean pankkitunnuksilla)
  • E-maksu
  • Maksuliikenne ja maksupalvelut
  • Nordea Wallet
  • Nordea Investor
  • Siirto, MobilePay