Roomba-imureiden valmistaja iRobot on varmistanut The Vergelle ohjelmistopäivityksen aiheuttaneen joillekin käyttäjille ongelmia i7- ja s9-mallien kanssa. Ongelmat korjaava päivitys on työn alla, mutta sen saapuminen voi kestää useita viikkoja.

Käyttäjät kertoivat Redditissä ja Twitterissä kuinka uusin 3.12.8 ohjelmistopäivitys on aiheuttanut navigaatio-ongelmia. Eräs käyttäjä kertoi imurin vaikuttaneen päihtyneeltä pyöriessään ympyrää, törmätessään huonekaluihin, jäädessään jumiin ja epäonnistuessaan latausaseman löytämisessä. Joidenkin käyttäjien mukaan imurien luomat kartat olivat myös kadonneet päivityksen mukana.

Ongelmien vakavuus vaihtelee paljon tapauskohtaisesti. Joillakin imureilla kestää vain kauemmin siivota talo, kun taas osa laitteista ei löydä latausasemaa, eli ne ovat melkein hyödyttömiä. Vaikka iRobot on auttanut asiakkaita palauttamaan vanhan ohjelmistoversion, ei tämä ole korjannut kaikkien ongelmia.

Ohjelmistopäivityksen uhriksi joutunut käyttäjä julkaisi Reddittiin videon Roomban yrityksistä löytää latausasema, kunnes laitteen akku loppui. Videolla nähdään monien käyttäjien kuvailemaa käytöstä, kun Roomba etsii epätoivoisesti oikeaa paikkaa.