Useita Applen pilvipalveluita oli poissa käytöstä sunnuntaina. Katkos vaikutti muun muassa Applen varmuuskopioihin, Kalenteriin, Yhteystietoihin, Valokuviin ja iCloud Driveen, 9to5Mac kirjoittaa.

Apple ilmoitti asiasta Järjestelmän tila -verkkosivuillaan, joissa kunkin palvelun kohdalla luki ”katko vaikuttaa sovelluksen joihinkin käyttäjiin ja heillä saattaa olla ongelmia tämän palvelun kanssa”.

Apple on saanut korjattua katkoksesta aiheutuneet ongelmat. Viimeisin laajalti vaikuttanut katkos Applen palveluissa oli syyskuun lopulla.

Lista sovelluksista, joihin käyttökatko vaikutti:

  • Find My -sovellus
  • iCloud tili & kirjautuminen
  • iCloud varmuuskopiot
  • iCloud kirjanmerkit ja välilehdet
  • iCloud Kalenteri
  • iCloud Yhteystiedot
  • iCloud Drive
  • iCloud Avainnippu
  • iCloud Sähköposti
  • iCloud Tallennustilan tilaukset
  • Valokuvat
  • Ruutuaika