Pelistriimauksen suosion kasvaessa yhä useammat palveluntarjoajat ovat pyrkineet vakiinnuttamaan asemaansa markkinoiden johtajana. Kysyimmekin Moralesilta sitä, tulemmeko tulevaisuudessa näkemään ”pelien Netflixin”.

”Varmasti. Tavoitteen tiellä on kuitenkin joitakin haasteita”, Morales toteaa.

Elokuviin verrattuna pelien striimaaminen on huomattavasti hankalampaa, sillä palvelun koodekki on elokuvan kanssa alati kärryillä siitä, mikä videon seuraava ruutu tulee olemaan.

Ongelma on se, ettei tällaista varmuutta voi olla pelien kanssa. Tästä syystä latenssi on – ja tulee myös tulevaisuudessa olemaan – pelien striimaamisen suurin haaste.

Lue Eric Moralesin haastattelu kokonaisuudessaan täältä.

Amazon Game Tech on Amazon Web Servicesin sisällä toimiva yksikkö, joka on keskittynyt työskentelemään videopelien ja pelistudioiden kanssa, tarjoamalla näille pilvipalveluita, analytiikkaa sekä tekoälyratkaisuja.