Tivin lukija oli Postiin yhteydessä, minkä jälkeen alkoi tapahtua kummia. Hän alkoi saada sähköpostiin hänelle kuulumattomia viestejä.

”Olin yhteyksissä heihin viikko sitten, ja sen jälkeen olen saanut päivittäin sähköpostiini muiden asiakkaiden palautekyselyitä. Olin yhteydessä Postin asiakaspalveluun, se ei auttanut”, lehden lukija kertoo.

Hänelle tuli toistakymmentä viestiä Postin palautejärjestelmästä.

Otimme Postiin yhteyttä ja ongelma paikannettiin. ”Kyseessä ei ollut tekninen ongelma, vaan meillä asiakaspalvelussa sattunut inhimillinen virhe”, Postin talousviestinnästä vastaava viestintäpäällikkö Tiina Niemi kertoo Tiville.

Postin asiakaspalvelija oli kirjannut asiakkaan sähköpostiosoitteen väärään paikkaan, minkä vuoksi asiakas sai hänelle kuulumattomia viestejä.

”Kyseisen asiakkaan oltua meihin yhteydessä oli asiakasneuvojamme vahingossa kirjannut hänen sähköpostiosoitteensa väärään paikkaan: käytännössä Postin sisäisten työviestien vastaanottajaksi. Tämän vuoksi asiakas oli vastaanottanut asiakaspalvelumme sisäisiä työnkulkuun liittyviä viestejä. Hän on esimerkiksi saanut ilmoituksia asiakaspalvelun työtehtävistä. Näissä viesteissä on näkynyt asiakascasen numero ja yrityksen nimi”, Niemi kertoo.

Posti pahoittelee tapahtunutta.

”Olemme erittäin pahoillamme asiakaspalvelussamme sattuneesta virheestä. Järjestelmää on muokattu siten, ettei vastaavaa virhettä enää voi päästä käymään. Tilanne oli erittäin valitettava”, Niemi sanoo.

Lähde: Tivi