Aiemmin tällä viikolla yhteisöpalvelu Redditin käyttäjänimimerkki Bystander007 laski, että avatakseen For Honor -toimintapelin maksullinen lisäsisältö ilmaiseksi täytyy peliin upottaa tuhottomasti tunteja.

Bystander007:n laskujen mukaan kaiken mikromaksujen takana olevan lisäsisällön avaaminen edellyttää joko 732 dollarin rahallista suoritusta tai vaihtoehtoisesti 2,5 vuoden pelisessiota (noin 5200 tuntia). Ubisoft ei kuitenkaan kritiikille lämpene.

Ubisoftin For Honor -pomo Damien Kieken otti asiaan kantaa Warrior’s Den -suoratoistolähetyksessä. Ubisoft on upottanut vastaavanlaisia maksuja myös esimerkiksi Assassin’s Creed -peleihinsä.

Kiekenin mukaan taustalla on ajatus siitä, ettei kaikkea lisäsisältöä ole edes suunniteltu avattavaksi. Kieken perustelee näkemystään sillä, että pelaaja yleensä keskittyy muutamaan hahmoon, ja juuri tämän ympärille on rakennettu myös Ubisoftin mikromaksumalli.

”Ei meillä koskaan ollut tarkoituksena se, että pelaaja avaisi kaiken pelissä tarjolla olevan lisäsisällön. Siinä ei yksinkertaisesti olisi mitään järkeä. Lisäsimme roolipelielementtejä taistelupeliin ja toimme sen pelaaja-vastaan-pelaaja-ympäristöön. Se on kuin World of Warcraftissa: ei yksikään pelaaja yritä avata kaikkea sisältöä kaikille pelin hahmoille”, Kieken selittää.

Lisäksi Kieken huomauttaa, että pelin rahalla avattava lisäsisältö on tarkoitettu ”loppupeliin”, eli For Honoria on tarkoitus ensin tahkota hyvä tovi, ennen kuin lisäherkut on tarkoitus saada käyttöön. Rahalla tämän vaatimuksen vain voi oikaista.

Bystander007:n mukaan ongelma on siinä, että kyseessä on täyteen hintaan myytävä peli, johon mikromaksut eivät hänen mukaansa kuulu.

Mikrobitin Peliluolan arvion For Honorista voi lukea täältä. Arvion lukeminen ei edellytä mikromaksujen maksamista.