Bostonilainen startup-yritys GetHuman tarjoaa palvelua, jossa ”ongelmanratkoja” soittaa asiakaspalveluun ja ratkaisee ongelman puolestasi.

Jos jonotusmusiikki, asiakaspalvelijalta toiselle pallottelu tai tekniseen tukeen soittaminen ei ole juttusi, voi homman helposti ulkoistaa ammattimaiselle ”ongelmanratkojalle”, kahdeksan ihmistä työllistävä GetHuman lupaa.

”Nämä asiakaspalvelutapahtumat ovat muodostuneet meille pitkiksi esteradoiksi. Me välttelemme niitä, me viivytämme yhteydenottoa tai joissain tapauksissa jätämme kokonaan soittamatta”, GetHuman-startupin toimitusjohtaja Christian Allen muotoilee.

Allen puhuu omasta kokemuksesta. Kun hän itse otti yhteyttä asiakaspalveluun lopettaakseen wifi-palvelun tarjoamisen, meni prosessiin kaikkiaan kolme kuukautta, jossa Allenia palloteltiin asiakaspalvelijalta toiselle.

Lopulta selvisi, ettei palvelua oltu edes katkaistu ensimmäisellä yrittämällä, vaan koko prosessi täytyi aloittaa alusta.

GetHuman aloitti pelkkänä yritysten numeropalveluna, mutta huomattiin pian, että numeron kaivaminen oli vain osa ratkaisua. Sittemmin yhtiö päätti aloittaa oman pilottikampanjan, jossa se tarjoaa ongelmanratkaisua, jonka hintahaarukka vaihtelee viidestä 25:een dollariin.

GetHuman ratkaisee arkielämän ongelmia ottamalla puolestasi yhteyttä asiakaspalveluun. Ongelmat saattavat liittyä esimerkiksi kiukuttelevaan Facebook-tiliin tai rahojen palautukseen lentolipuista, joita ei koskaan käytetty, Cnet kirjoittaa.