Tietojärjestelmien toimintaan liittynyt häiriö aiheutti vakavia ongelmia S-mobiilissa. S-Pankin mukaan ”rajattu joukko” S-mobiilin käyttäjiä näkivät toisten asiakkaiden pankkitietoja sovelluksessa. ”Häiriö rajautuu pankkitietojen näkymiseen”, tiedotteessa todetaan.

Maanantai-illasta lähtien S-mobiili on ollut poissa pelistä eikä toistaiseksi tiedetä, milloin se palaa käyttöön. Verkkopankin pitäisi toimia normaalisti tunnuslukutaulukon kanssa. Mikäli käyttäjällä ei ole taulukkoa, voi sellaisen hankkia S-Pankin toimipisteestä.

"Suhtaudumme pankkisalaisuuteen erittäin vakavasti ja olemme hyvin pahoillamme tapahtuneesta. Kaikille tiedossamme oleville asiakkaille, joita häiriö kosketti, lähetetään viesti verkkopankissa ja heitä tavoitellaan puhelimitse. Olemme myös aloittaneet keskustelut tapahtuneesta viranomaisten kanssa", kertoo S-Pankin digitaalisesta kehityksestä vastaava johtaja Carl-Edvard Holmberg.

S-mobiilin ongelmat alkoivat jo viime lauantaina ja ne jatkuvat edelleen.

Maaliskuun lopulla S-Pankki kertoi, että S-mobiili uudistuu lähiviikkojen aikana ja Säästäjä-sovellus siirtyy osaksi S-mobiilia. Toistaiseksi ei ole tietoa, onko uudistuksilla osuutta laajoihin ongelmiin S-mobiilissa.

Asiasta uutisoi HS.