Parantaakseen kilpailutilannetta LinkedIn on ottamassa käyttöön omat reaktionäppäimensä. Yhtiö kertoo asiasta blogissaan.

Perinteisen tykkäämisen lisäksi käyttäjät voivat pian ”juhlia” tai ”rakastaa” julkaisua tai merkitä sen ”oivaltavaksi” tai ”kiinnostusta herättäväksi”. Reaktioita käytetään pitämällä julkaisun ”tykkää”-painiketta painettuna hetken aikaa.

Listalta huomaa heti, että se ei sisällä negatiivisia reaktioita ollenkaan. Tämä ei ole mitenkään erikoista, sillä Facebookillakin kesti kauan aikaa ottaa käyttöön hieman negatiivisemmat ”surullinen” ja ”vihainen” -reaktiot.

LinkedIn ei ole vielä kertonut tarkkaa aikaa, jolloin reaktiot otetaan käyttöön, mutta se kertoo tuovansa ne lähikuukausien aikana. Reaktiot ilmestyvät päivityksen mukaan kaikkien käyttöön ympäri maailmaa.

Ei negatiivisuudelle. LinkedInissä pelkästään tsempataan.