E-urheilun suosio kasvaa vauhdilla: pelialaa seuraavan analytiikkayhtiö Newzoon mukaan kilpapelaaminen loi 1,1 miljardin dollarin liikevaihdon yksistään vuonna 2020. Kiina on e-urheilun suurin markkina-alue, ja analytiikkayhtiö Niko Partnersin mukaan noin 70 prosenttia sen 720 miljoonasta videopelaajasta jauhaa e-urheilupelejä.

Shanghai, joka järjesti vuoden 2020 League of Legends -maailmanmestaruusturnauksen, haluaa päästä paremmin osalliseksi vauhdilla kasvavasta bisneksestä. Se havitteleekin nyt maailman e-urheilupelaamisen pääkaupungin paikkaa.

SuperGen

CNBC kertoo, että tätä tarkoitusta varten Shanghai on hyväksynyt massiivisen rakennushankkeen. Kaupunki aikoo upottaa 5,8 miljardia yuania eli noin 733 miljoonaa euroa e-urheilukäyttöön tarkoitetun kisahallin rakentamiseen.

The Shanghai International New Cultural and Creative E-sports Center -e-urheiluhallin koko tulee olemaan 500 000 neliömetriä. Siellä voi otella sekä kilpapelaamisjoukkueet että -yhtiöt, ja sen yhteyteen pystytetään myös hotelli.

Kisahallin on tarkoitus avata ovensa vuonna 2024.