Snapchatin uusin ominaisuus tuo sovellukseen TikTokista tutut pystysuunnassa selattavat videot, kertoo TechCrunch.

Spotlight-nimisen ominaisuuden syöte räätälöidään jokaiselle käyttäjälle aikaisemman vuorovaikutuksen perusteella samaan tapaan kuin TikTokin For You -syötteessä. Erona TikTokiin on kuitenkin se, että Spotlightin syötteessä voi olla sisältöä myös yksityisiltä tileiltä. Yksityisten käyttäjien sisällöissä ei kuitenkaan näy käyttäjän nimeä eikä heille voi lähettää viestejä. Yli 18-vuotiaat käyttäjät voivat tehdä profiilistaan julkisen ja kerätä Spotlight-sisällöilleen seuraajia.

Snapchat on aloittanut uudelle ominaisuudelleen myös varsin poikkeuksellisen markkinointikampanjan. Yhtiö on nimittäin luvannut jakaa yhteensä miljoona dollaria suosituimpien videoiden luojien kesken. Rahapalkintoja on luvassa joka päivä vuoden 2020 loppuun asti.

Ominaisuuksien kopioiminen kilpailijoilta ei ole mitenkään epätavanomaista sosiaalisen median alustojen markkinoilla. Aikaisemmin myös Instagram on hypännyt samaan junaan TikTokin kanssa Reels-ominaisuudellaan. Snapchatin popularisoima tarinaominaisuus on puolestaan löytänyt tiensä lähes kaikille merkittäville sosiaalisen median alustoille.