Sony on anonut virtuaalitodellisuuskeksinnölleen patenttia jo 2018, mutta julkiseksi hakemus tuli vasta hiljattain, Playstationlifestyle kertoo.

Patenttihakemuksessa kuvaillaan teknologiaa, jolla voitaisiin tarjota täsmämainoksia virtuaalimaailmassa. Esimerkkinä kuvaillaan tilannetta, jossa virtuaalitodellisuudessa seurataan konserttia. Vr-lasit tarkkailevat ketä esiintyjistä niillä tarkkaillaan, ja esittävät mainoksen suoraan tämän vieressä.

Hakemustekstin mukaan tällä hetkellä ei ole olemassa tekniikkaa, jolla virtuaalitodellisuudessa voisi esittää "lisäsisältöjä”, ja Sonyn keksintö tuo avun tähän.

Kuten tunnettua, suuri osa patentoiduista keksinnöistä ei koskaan päädy lopullisiksi tuotteiksi asti. Jonkinlaisia mainosratkaisuja virtuaalitodellisuudessa varmasti kuitenkin nähdään.