Talouslehti Forbesin mukaan SnapTuben kiinalainen kehittäjäyritys Mobiuspace sanoo, että sovelluksella on 40 miljoonaa käyttäjää.

Mobiiliteknologiayhtiö Upstreamin tutkijat huomasivat, että SnapTube huijaa sekä käyttäjiä että mainostajia. Upstreamin Secure-D-alusta on havainnut ja estänyt puolessa vuodessa lähes 70 miljoonaa epäilyttävää toimintoa sovelluksesta. Sovellus huijaa mainostajille näyttävänsä mainoksia käyttäjälle ja että niitä klikataan ja kerää mainosrahat.

Lisäksi sovellus tekee ostoksia käyttäjän tietämättä. Upstreamin mukaan nämä ”digipalveluiden ostot” ovat tuottaneet sovelluksen kehittäjille jopa 91 miljoonaa dollaria.

SnapTube syyttää haitallisesta toiminnasta Mango SDK -kehitysalustaa, joka oli syypää aiemmin Vidmate-videosovelluksen tapauksessa.

Upstream neuvoo käyttäjiä poistamaan sovelluksen ja seuraamaan puhelinlaskustaan, että sovellus ei ole päässyt tekemään tilauksia käyttäjän tietämättä.