McDonald’sin mukaan se aikoo panostaa e-urheiluun ensi vuonna lisää.

”Teimme täysin oikean ratkaisun aloittaessamme yhteistyön e-urheilun kanssa. Brändimme on tullut merkittävästi tutummaksi niissä kohderyhmissä, joita tavoittelemme”, McDonald’s kommentoi muutosta tiedotteessaan.

Helsingin Sanomat kertoo, että kilpapelaamisen lisäksi McDonald’s aikoo kosiskella nuorisoa muissakin trendilajeissa.

Kuten investointipankki Goldman Sachs toteaa, e-urheilu on voimakkaassa kasvussa. Se uskoo, että vuoteen 2022 mennessä kilpapelaamisen tuotot kipuavat kolmeen miljardiin euroon, erityisesti sponsoroinnin ja mediaoikeuksien kasvun ansiosta.

”Mitään ihmeellistähän ei ole tapahtunut. Tavallaan markkinointiraha on vain siirtynyt uuteen urheilumuotoon ja -lajiin”, kommentoi Finnish Esports Leaguen yhteysjohtaja Matti Kailanto Helsingin Sanomille syyskuussa.

”Rahat tulevat edelleen samoilta tahoilta. Energiajuomayhtiöt, tietokone- ja puhelinvalmistajat, ruokafirmat ja muut tahot tajuavat e-urheilun markkina-arvon.”