24 tunnin ajan julkisina pysyvät ja sitten katoavat tarinat eli storyt tulivat somemaailmaan ensimmäistä kertaa vuonna 2013 Snapchatin ansiosta.

Tämän jälkeen Instagram, Facebook, WhatsApp ja YouTube ovat häikäilemättä kopioineet toiminnon. Vuonna 2017 tarinoista tuli suosittu meemi ja internet täyttyi kuvista, joissa laskimissa, raskaustesteissä ja jopa banaaneissa näytti olevan tarinaominaisuus.

Vuonna 2017 laskimissakin oli tarinaominaisuus, ainakin meemeissä.

Kolme vuotta meemien jälkeen myös työelämän somepalvelu LinkedIn on ottamassa tarinat käyttöön. Asiasta uutisoi The Verge.

Muihin somealustoihin nähden ulkoasultaan viralliselta vaikuttava palvelu pyrkii nyt muokkaamaan identiteettiään kasuaalimpaan suuntaan kokeilemalla tarinoita osana bisneskeskusteluita. Sivuston sisältövastaava Pete Daviesin mukaan tarinoiden avulla voi jakaa tärkeitä hetkiä ja vinkkejä työntekoon kevyellä otteella.

Vielä ei ole varmaa, tulevatko tarinat pysyvästi osaksi LinkedIn-palvelua, sillä ne ovat tällä hetkellä vasta yhtiön sisäisessä testissä. Julkisesta testauksesta tiedotetaan lähikuukausien aikana.