Yhdysvaltain kauppakomissio FTC:n mukaan Match Group kalasteli käyttäjiä Match.com-palvelun tilaajiksi feikkitilien avulla, uutisoi Reuters. FTC väittää, että Match.com lähetti automaattisia sähköpostiviestejä käyttäjille tykkäyksistä, jotka olivat lähtöisin feikkitileiltä, joista Match.com tiesi.

Viesteissä ei ollut tietoja käyttäjästä, joka oli osoittanut kiinnostusta. Viestissä oli vain tieto tykkäyksestä ja linkki, joka vei palvelun tilaussivulle. Komission mukaan jotkut käyttäjät olivat tilanneet palvelun linkin kautta.

”Uskomme, että Match.com huijasi käyttäjiä tilaamaan palvelun maksullisen version niiden viestien avulla, jotka yhtiö tiesi olevan lähtöisin feikkitileiltä”, FTC:n Andrew Smith sanoi.

FTC:n mukaan Match.comin tilausta harkitsevat käyttäjät eivät yleensä tiedä, että 25-30 prosenttia palveluun kirjautuvista tileistä on tehty huijaustarkoituksiin.