Suosittu lyhytvideosovellus TikTok on kohdannut USA:ssa raskaita vastoinkäymisiä. Trumpin hallinto syyttää TikTokin sekä chattisovellus WeChatin olevan kansallinen uhka, sillä Kiinan hallitus pääsee sovellusten dataan käsiksi. Tästä johtuen TikTokin on joko myytävä USA:n liiketoimintansa amerikkalaiselle yhtiölle, tai sen toiminta kielletään Yhdysvalloissa.

BBC kertoo, että kiinalaisomisteinen TikTok on kuitenkin kaikkea muuta kuin kanveesissa.

TikTok on ilmoittanut ryhtyvänsä yhteistyöhön Shopify-verkkokaupan kanssa. TikTokin kautta kaupustelijat voivat tehdä lyhyitä mainosvideoita, jotka ohjaavat Shopifyn pariin. Shopifyllä on yksistään USA:ssa 100 miljoonaa käyttäjää.

TikTok sanoo aikovansa palkata noin 3000 ihmistä seuraavien kolmen vuoden aikana tukeakseen nopeaa kasvuaan. Lisähenkilöstö rekrytoidaan enimmäkseen Euroopassa, Kanadassa, USA:ssa ja Singaporessa.

Etenkin Singaporen kohdalla rekrytointi on todennäköisesti varsin vilkasta, sillä TikTok on ilmoittanut pystyttävänsä Singaporeen yhtiön Kaakkois-Aasian pääkonttorin. Se tarkoittaa miljardien dollarien sijoituksia ja satojen työntekijöiden palkkaamista.