Tiistaina asiasta kertoessaan palvelu ei tiennyt vielä, montaako käyttäjää asia koskee. TechCrunch uutisoi, että Twitterin tarjoamalla työkalulla mainostajat saattoivat verrata markkinointirekisterinsä tietoja Twitter-käyttäjien tietokantaan, jossa oli myös kaksivaiheista tunnistautumista varten kerätyt tiedot.

Twitterin mukaan kyseessä oli vahinko. Tiedotteessa kerrotaan, että syyskuun 17. päivä tilanteeseen tuli korjaus.

Facebook myönsi vastaavan mokan viime vuonna. Palvelu sai useiden yksityisyysmokien johdosta tänä vuonna Yhdysvalloissa viranomaisilta 5 miljardin dollarin sakot ja muun muassa kiellon käyttää kaksivaiheisen tunnistautumisen käyttöön annettuja puhelinnumeroita mainonnan kohdentamiseen.

Twitterillä on ollut aiemminkin haasteita turvallisuuskäytäntöjen noudattamisessa. Vuosi sitten paljastui, että Twitter tallensi salsanoja salaamattomassa tekstimuodossa. Yhtiö myös paljasti puhelinnumeroita vuotavan aukon, josta se oli ollut tietoinen jo kahden vuoden ajan. Tämän vuoden toukokuussa palvelu myönsi paikkatietovuodon. Kirsikkana kakussa elokuussa Twitterin toimitusjohtaja Jack Dorseyn tilille syötettiin tviittejä tekstiviestikikan avulla.