Suomalainen tv-viihteen ystävä alkaa olla helisemässä. Vaikka raha riittäisi kaikkien suoratoistopalvelujen kuukausimaksuihin, mistä löytää aikaa niiden kaikkien katsomiseen?

Ylen Areena on pysytellyt pitkään suomalaisten suosituimpana suoratoistopalveluna. Maksullisista kansainvälisistä palveluista ykkönen on ollut Netflix, jolle viime syksynä heitti kovan haasteen Disney+. Maaliskuussa uutena haastajana nousee kehään Paramount+.

Paramount kehui, että sillä on ”merkittävästi edullisempi hinta” kuin kilpailijoilla. Se alittaakin noin 7 euron kuukausihinnallaan sekä Netflixin että Disneyn hintatason.

Amazon Prime Video haluaa nyt myös nostaa profiiliaan. Palvelu ei toki ole uusi tuttavuus, mutta se vakuuttaa nyt lisäävänsä investointejaan Pohjoismaihin ja käynnistävänsä myös brändikampanjan Suomessa.

"Olemme iloisia voidessamme kasvattaa investointejamme Amazon Prime Video -palveluun pohjoismaisia asiakkaita varten tuomalla heille katsottavaksi uusia ja eksklusiivisia elokuvia ja tv-ohjelmia paikallisella kielellä ja -maksutavalla sekä paljon muuta. Jatkamme panostamista Prime Video -palvelun loistavaan viihteeseen ja tarjoamme suomalaisten asiakkaiden rahoille todellista arvoa”, Amazon Prime Videon Ison-Britannian ja Pohjoismaiden sisältöpäällikkö Martin Backlund sanoo tiedotteessa.

Rahasumma, jolle tuo todellinen vastine luvataan, on kuusi euroa kuukaudessa – siis halvempi kuin ”merkittävästi edullisempi” Paramount. Ilmainen kokeilujakso nipistetään vain 7 päivän mittaiseksi, tähän asti palveluun on saanut tutustua 30 päivän ajan ennen kuin kassakone kilahtaa.