YouTube-mainokset eivät ole kaikkien mieleen, mutta erityisesti osa käyttäjälle tyrkytetystä sisällöstä on aiheuttanut paheksuntaa. Alustalla nimittäin mainostetaan myös alkoholiin sekä uhkapelaamiseen liittyviä sisältöjä.

Nyt Google on antamassa YouTube-käyttäjille mahdollisuuden estää juurikin näihin aihepiireihin liittyviä mainoksia, TechCrunch kirjoittaa. Ominaisuus saapuu kansainväliseen levitykseen vuoden 2021 aikana.

Tarkalleen ottaen mainosasetuksista löytyvät säädöt eivät suoranaisesti lupaa, että alkoholi- ja uhkapelimainokset katoaisivat kokonaan. Sen sijaan niitä kerrotaan näytettävän ”vähemmän”.

Tällä ilmaisulla YouTube todennäköisesti jättää itselleen enemmän pelivaraa mahdollisten virheiden sattuessa. Alkoholin ja uhkapelien mainontaan liittyvät lainsäädännöt vaihtelevat paljon maittain.